Med sine snart 30 år har Baits grafikere naturlig nok jobbet med de aller fleste stiler av grafikk, fra matte painting og tradisjonell fotorealistisk illustrasjon, til manga og karakterer/settings for gaming.
Teknikkene knyttet til hver stil er bokstavelig verdensdeler fra hverandre. Ikke minst har Asia en fantastisk historie når det gjelder gaming, og mang en grafiker har fått jobbe hardt for å få foten innenfor. Mens Baits erfaring på området – i likhet med etterspørselen i Skandinavia – er minimal, hender det fra tid til annen at kunder etterlyser karakterer eller bakgrunn til spill og film.
Hva gjelder spillekarakterer, designes disse etter produsentens kapasitet til å animere detaljer, men det er ikke uvanlig at karakterene designes enkle for spill og langt mer avanserte for presentasjon, trailers og action figurer.
Her en enkel Bait-skisse for enarmet banditt for webben, med tema «Inca Treasure». Med spillelogo som start…
…mens bakgrunn for et action spill er særdeles omfattende og inkluderer en lang rekke overlappende bakgrunner, har spill som dette ett eller et fåtall bakgrunner, med spilleplanet og alle animerte spillebrikker i fokus på fremsiden. Her med en blueprint erstattning for spilleplanen, som idag brukes av for eksempel online produsenter som ELK studios.